Multikulti vs Rasismus

Osobně nemám výraz multikulti rád, zní mi to jako výraz z japonského kresleného filmu. A výraz rasismus je mi proti srsti kvůli jeho významu. A přesto je vcelku možné, že tento článek vyzní trochu xenofobně. Poslední dobou je ostatně podobných reakcí čím dál více a to nejen v naší malé kotlině, ale po celé evropě.

Vyrostl jsem na Chomutovsku a s romy jsem si užil své. A přitom jsem znal, pravda jen dva, romy, kteří žili v romské rodině, neměli "přízvuk" a v životě nikomu nic neukradli a ani jsem je nikde nepotkal s již klasickým "ni, more, kup, nova Nokyja za pětikilo, funguje jen nema nabitou baterku". Bylo to proto, že se museli přizpůsobit bílě většině v jejich okolí. Kdyby vyrostli na druhé straně města, nejspíš by se chovali stejně.

A to mě přivádí na myšlenku, že EU třeba zaujala špatný postoj. Neustále někde někomu dotuje projekty na zachování národní identity, různé minoritní festivaly a projekty a ve jménu humanity se snaží dát menšinám prostor, který si zaslouží.

Můj názor je, že menšiny by v podstatě neměly existovat, resp. neměly by se odlišovat. Názorným příkladem jsou muslimové v Evropě. Celá Evropa má s touto náboženskou frakcí nějaké problémy. Chtějí svoje mešity, chtějí svoje oblečení, separované školy atd.

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale jestliže většinu z těchto menšin tvoří přistěhovalci a jejich rodiny, měli by se podle toho chovat. Druhým rokem teď žiji v Izraeli. Upozorňuji, že nejsem žid. Jsem tu jen "na zkušenou". Každopádně, když žiji tady, přizpůsobuji se jejich zvyklostem, jejich tradicím, jejich kultuře. Protože já jsem se sem přistěhoval dobrovolně a toto území patří Izraeli a jeho národu. Myslím, že mám povinnosti se chovat podle jejich zákonů, pravidel a tradic, byť mi někdy přijdou úsměvné. Kdybych chtěl žít jako Čech a místo svátku Pesah tady prohánět holky po ulicích s pomlázkou, tak se přeci mohu vrátit, odkud jsem přišel. Nikdo mě, stejně jako nejrůznější národnostní menšiny v EU nenutí být na místě, kde potlačují jejich národnostní identitu.

Totéž se týká i cikánů. Vezměte si jen slovo cikán. Wikipedie říká: Pojem Cikáni se všeobecně používá jako souhrnné označení různých větví (skupin) národa, pocházejícího původně z Indie, jehož nejznámějšími představiteli jsou Romové a Sinti. Přitom u nás u oficiálních představitelů panuje téměř alergie na toto pojmenování. Ale podle definice je to jako bych řekl, že Slovan je pro mě urážka, protože jsem Čech. Musí se přizpůsobit fungování naší společnosti, musí se přizpůsobit zákonům ČR, musí respektovat naši kulturu a pravidla. Nechápu, proč by se na školách měla vyučovat Romština. Je to snad oficální jazyk ČR? Mluví tím jazykem snad někdo jiný než Romové? Máme zájem, my obyvatelé České republiky, kteří hovoří Česky, mluvit Romsky? Ne, nemám zájem. Všichni víme, co je za problém, kde je ten problém, ale všichni se bojíme ho jakkoliv řešit, protože svět by na nás koukal jako na zastánce Apartheidu. Ale o to přeci nejde.

ČR, potažmo EU je představitelem vysoce civilizované, humánní a demokratické společnosti, která se snaží práva menšin chránit a všemožně podporovat. Je to prostě módní postoj, který byl nějak přijat za ten správný. Nejspíš něco ve smyslu rady Ivánkovy matky "silnějším ustupuj a slabší ochraňuj". Lidsky to chápu, ale v praxi to prostě nefunguje. Jsou s tím jen problémy. Ale oficiální představitelé tuto "mantru" následují a to i přesto, že valná většina populace EU je xenofobní a lidé prostě nechtějí žít v sousedství s přistěhovaleckými menšinami a podporovat je. Jak dlouho asi potrvá, než si nějaká menšina bude chtít založit vlastní stát ve státě? Protože k tomu to směřuje. romové o sobě tvrdí, že jsou Češi, ale přitom vznikají nejrůznější romská sdružení, společnosti, konference. Proč? Jsou přeci češi.

Mým názorem je, že EU by měla začít restriktivně prosazovat zájmy dané země. Netvrdím, že majoritní většiny, ale dané země. Nechci aby někdo zneužíval sociální systém státu, nechci aby mě někdo okrádal, abych přispíval na povinná ručení sociálně "slabých". Myslím si, že by Policie měla mít v náplni práce kontrolovat v problematických oblastech docházku dětí do školy, např. Kontrolu nejrůznějších heren a hospod, zda někdo není veden na úřadu práce. Myslím si, že by Romská menšina měla být cíleně umisťována do prostředí, které znemožní existenci takových jevů, jako je Chánov. A to nikoliv jako skupina, ale jako jednotlivci. Jistě, je to restriktivní, je to možná v rozporu s nějakými právy a svobodami, ale opačný přístup, tj. umožnění existence národnostních komunit známe všichni a všichni vidíme, že to prostě nefunguje.

Ale přitom nemám problém s původem dotyčného. Klidně budu sedět v kanceláři a kamarádit se s Romem, Arabem, Izraelcem nebo i Eskymákem, pokud bude mluvit Česky, nebude krást, nebude mě obviňovat z bůhvíčeho jen proto, že si nakreslím nějakou karikaturu nebo že má žena má krátkou sukni.

Abych to shrnul do jedné věty: Pokud žiji v nějaké zemi, měl bych být povinen se přizpůsobit.

 

 

Autor: Filip Rulf | středa 12.10.2011 9:51 | karma článku: 24,25 | přečteno: 982x