Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

djelem

No a říkají i Palestincům "bratře" ?

Chci být jako Židé - jestli ale mám říkat  "bratře"  i cikánům žijícím  u nás, to bych si potřeboval ujasnit.  Díky za odpověď.[>-]

0/0
17.10.2011 11:50

Wolf_Net

Re: No a říkají i Palestincům

Šmarjá, snad mě tahle odpověď nebude stát dukáty :-) No, to mají Izraelci mezi sebou a mezi kamarády, mě tak mojí známí říkají, ale myslím, že na Araby takhle nevolají... :-)

+1/0
17.10.2011 15:38

petr_stajm

Hur.

Co to melete? Ze se izraelci maji hur? Muzes byt kontretnejsi v cem se maji hur?

Izrael je krasna zem s uzasnymi lidmi. Akorat kdyby nebylo otravnych krestanu, zilo by se jim lip.

0/0
17.10.2011 9:50

Wolf_Net

Re: Hur.

Nemelu, nemelu, já tady žiju. : -) Ceny potravin jsou až čtyřnásobné oproti ČR s tím, že průměrný plat v Tel Avivu (a na ten většina Izraelců nemá) je kolem 40.000 Kč. Daně z platu jsou až 60%, byt minimálně 15.000 (v odlehlejší čtvrti) Litr benzínu přes 35 Kč atd atd. Před třemi týdny tu byla kvůli tomu demonstrace, které se účastnilo až 500.000 lidí. Ještě teď nám tady přes ulici stanují demonstranti v parku, vlastně všechny parky v TLV jsou plné lidí, kteří průběžně demonstrují kvůli odírání státem. Mimochodem, mateřská je tu DVA MĚSÍCE a školka vyjde na cca 12.000 Kč.

0/0
17.10.2011 15:34

Wolf_Net

Re: Hur.

Těch cca 40 se týká můžu a je to po zdanění... ženy mají o třetinu méně...

0/0
17.10.2011 15:39

petr_stajm

Re: Hur.

No jo. Jenze kdyz si clovek chce zit na vysoke noze, tak na to musi mit i prostredky. Potraviny az ctyrikrat drazssi nez v CR. V AM:PM mozna i ano. Ovsem na trhu se da koupit kilo okurek za ctyri sekly. Kilo syra za 50 seklu. Pecivo, co bageta to sekl. Proste, clovek musi umet nakupovat levne. Benzin je asi o korunu padesat drazssi nez v CR. To zase neni takovy velky rozdil. Obzvlaste uvazim-li minimalni mzdu v Izraeli 4000 NIS a v CR to nedela ani 2000 NIS. Dane v CR jsou taky vysoke cca 50 % ze mzdy si bere stat. Pravda u nas ted neni progresivni dan z platu, takze nelze tvrdiz az 60 %. Izraelci demostrace zboznuji a budou si stezovat porad. To je jejich naturel a clovek se s tim musi naucit zit. Kolik ta materska cita? Myslim, ze v CR ted clovek na materske dostane 300 000 Kc a je vymalovano. Obcne lze rict, ze v necem se maji Izraelci lip v necem hur. Ovsem zas tak velky rozdil to neni.

0/0
17.10.2011 20:24

Wolf_Net

Re: Hur.

Aha. A kdy jste naposledy tady kupoval maso? To na trhu kupovat nebudu, děkuji pěkně. Zajímalo by mě, kde kupujete bagetu za jeden NIS? Mléko je kolem 8 NIS - 45 Kč, když si chci dát mraženou Pizzu, dám za ni 22 NIS - 100 Kč minimálně. Cibule - 5 NIS - 25 Kč, Chleba - 12 NIS - 60 Kč - A to je ten hnusný v igelitu balený. Pokud tady nakupuji jako v ČR, tak mě to v poměru k platu stojí více než v ČR a to o dost. Jinými slovy, pokud s poměrně stejnými penězi nemohu mít stejný komfort jako v ČR, je ekonomická situace horší. A vůbec, to jsem tu neřešil, ty lidi zaslouží obdiv za to, jak berou život a jak drží spolu. Smím se zeptat odkud plyne Vaše zkušenost s Izraelem?

0/0
17.10.2011 21:40

Wolf_Net

Re: Hur.

Ještě poznámka, ráno se podívám na cenu benzínu, ale přísahal bych, že je to něco kolem 7,8 NIS za litr. A zeptám se na tu mateřskou, kolik to dělá.

0/0
17.10.2011 21:46

Wolf_Net

Re: Hur.

Včera jsem to psal unavený, protože svátek nesvátek, dělal jsem až do večera. Cena benzínu je 7,29 NIS - cca 36,50 Kč. To mléko jsem spočítal špatně, kurz je 5 Kč - 8x5 = 40 a ne 45 :). Jinak ještě nejlevnější rostlinný olej - 8,6 NIS, nejlevnější vejce 12 NIS, "naše" půlka másla = 6,5 NIS, nejmenší jogurt kolem 5 NIS (a lá náš zlý táta), Pivo kolem 6 NIS nejlevnější, plíny 60 NIS minimálně, umělá výživa "Sunar" 45 NIS nejmenší plechovka, krém na zadeček pro mimčo minimálně 19 NIS. a nejhorší jsou tu ceny kosmetiky. Nejlevnější antiperspirant kolem 19 NIS, makeup stojí ženu kolem 130 NIS a toaletní vody se tu ani neprodávají, pouze parfémy, takže to vozíme z ČR.

Máme tu kamarády, které jsme poznali až tady. Češi se dvěma dětmi. Zažili stejné "probuzení" jako my.

Ale souhlasím v jedné věci, já pracoval v ČR na stejné pozici jako tady za polovinu peněz, čistého kolem republikového průměru. Takže moje poměry budou nejspíš přeci jen trochu jiné než u člověka, který vydělával min. mzdu.

0/0
18.10.2011 10:38

duhacenzor5

vis co, Filipe ja mam Zidy rad,

ale jsou okamziky, kdy jejich mysleni opravdu nepochopim, respektuji , ze je to jejich vec - lec co tech 600 Zidu, co zavrazdili propusteni palestinsti teroriste, to nebyli lide, to nebyli Zide, ze je jejich soukmenovci takhle hnusne hodili pres palubu. A to nemluvim o podobnych vymenach.kdy Israel propustil vrahy Zidu za kostry jinych umucenych.At si Zide delaji co chteji, jde o jejich zemi, ale tomuhle nerikej humanita, to je zverstvo na vlastni krvi. A navic k nicemu uzitecnemu, Palestinci zase zacnou Zidy vrazdit, delaji to tak vzdy, dle nich je tohle gesto slabost, to je zase jejich mysleni.

0/0
16.10.2011 18:41

Wolf_Net

Re: vis co, Filipe ja mam Zidy rad,

Já souhlasím, ale myslím, že jde o hodně složité téma, kdy co je správné a co není je vyloženě na názoru jednotlivce. V tomto případě promluvila veřejnost a vláda reflektovala toto přání. Jak se to říká, není možné odstranit zrůdu a nestat se při tom sám zrůdou? Nějak tak to bylo. Myslím, že jejich pohled by měl být příkladem pro všechny. A to jsem prosím vcelku militarista. Můj osobní názor je, že si pro Gilada měli dojít a jednou provždy tam udělat pořádek. Jenže to by se nelíbilo světu. Jak říkám, je to hodně složité a tady se kolem toho vedlo mnoho diskuzí. Izraelci, Židé, prostě drží spolu. To jsem chtěl tím článkem podtrhnout.

+1/0
16.10.2011 20:07

slava kunst

když zachráníte jediného člověka, jako byste zachránil

celý svět. Proto je třeba Gilada Šalita zachránit.R^

0/0
16.10.2011 18:11

danval

Pro průměrného Evropana nepochopitelné

Autore, máte ode mne karmu, protože mi mluvíte z duše. Pro většinu Čechů je toto nepochopitelné. Ale asi i pro většinu Evropanů, což bude znamenat náš postupný konec.

0/0
16.10.2011 16:24

Wolf_Net

Re: Pro průměrného Evropana nepochopitelné

Díky moc, vážím si toho. Nicméně bych to asi nevztahoval na Evropu, podle mě je to spíš typicky České, ignorovat se navzájem a nedržet spolu. Kéž bych byl při tom, když se dělo to přepadení v metru.

0/0
16.10.2011 17:02

pouyti

Hloupost

Rv

0/0
16.10.2011 14:03

Wolf_Net

Re: Hloupost

Velmi konkrétní, díky. Co je hloupost?

0/0
16.10.2011 14:13

pouyti

Re: Hloupost

Hloupost je mysleni,ze Palestinci by meli byt ve Israelskem vezeni,aby meli lepe.

0/0
16.10.2011 16:04

Wolf_Net

Re: Hloupost

To jsem přeci neřekl. Řekl jsem, že části Palestinských vězňů se nechtělo zpátky do pásma Gazy.

0/0
16.10.2011 16:36

Camino.

Re: Hloupost

Wolfe, nick poyuti je Vietnamec, ktery za vas penize "studoval" v CSSR, ted je zpet doma chodi sem hazet proti "zapadni" hlasky. Nas maly ho chi minh;-)Rv

0/0
16.10.2011 18:17

kion333

Pěkné

R^

0/0
16.10.2011 12:07

čarovná rybí kostička

Vážím si jich

R^

0/0
16.10.2011 12:07

Wolf_Net

Re: Vážím si jich

Díky, to já také. I když občas, nejspíš protože jsem Čech jak poleno, jsou trochu na zabití. Ale ne tak, jak to myslí Hammás. :-)

0/0
16.10.2011 13:21

BořekŠikula

A jako vedlejší efekt

z toho vidíme, jak sami sebe hodnotí Palestinci: podle vlastního hodnocení je jeden Palestinec pouhé promile Izraelce.

0/0
16.10.2011 11:54

Wolf_Net

Re: A jako vedlejší efekt

Bohužel, v zásadě máte pravdu. On ten status Quo ale stejně nejspíš nevydrží dlouho. Izrael teď čeká, kdy z nově vyhlášeného státu Palestina přiletí první minometný granát na Izraelské území - do pouště Negev, jako vždy :-), protože pak to už nebude akce teroristů, ale válečný akt. Mimochodem, pásmo Gazy zabral Izrael při válce s Egyptem, stejně jako Sinajský poloostrov a když se pak vracelo území, Egypt řekl, že Gazu nechce. :) Ať si ji, spánemAlláhem Izrael nechá.

0/0
16.10.2011 13:20

pouyti

Re: A jako vedlejší efekt

to zadny Palestinec takhle nemysli,kdyz uskutecnuje sebevrazedny utok na nepritele.Jeho zivot musi stat vic zivotu zidovskych okupantu.

+1/0
16.10.2011 14:03

Wolf_Net

Re: A jako vedlejší efekt

Jasně. Nezlob se, ale pokud posílám někam sebevražedného atentátníka, tak je logicky takový "tvor" postradatelný. A Hammás by Gilada nevyměnil jen za 999, chtěli 1000. Takže pokud by ho nevyměnili za 999, ale za tísíc už ano, tak je v tom určitá zvrácená logika.

+2/0
16.10.2011 14:19

Politicky korektní lež

Re: A jako vedlejší efekt

Ale houbelec. Proč bych měnila euro za 25 Kč, když je někdo ochotný dát mi za něj 25 tisíc?

0/0
16.10.2011 15:19

Lesní sběř

Re: A jako vedlejší efekt

To je omyl. Tento směnný kurz nastavili sami Židé; vždyť rabín Yaacov Perrin se na pohřbu izraelského teroristy Barucha Goldsteina nechal slyšet, že ani milion Arabů nemá cenu jednoho židovského nehtu. V kontextu tohoto prohlášení mi připadá, že Palestinci dali Izraelcům velmi, ale velmi slušnou slevu. :-P

0/0
16.10.2011 15:34

12dotuctu

OK

KarmaR^

0/0
16.10.2011 11:50

Wolf_Net

Re: OK

Děkuji mnohokrát

0/0
16.10.2011 13:21



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.