Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J46a64n11a 84M44a26j62o53v57á 4845172886673

Napsal jste to báječně. Obě svoje holky pozdravujte, zajděte si někam na něco dobrého a společně, oslavně pohřběte pod nejbližší strom manželčiny "normy" na chování dítěte. Nepotřebujete je. Taky bych doporučila vynechat ženské tlupy porovnávaček dětských výkonů, ale to asi těžko ovlivníte. Každé dítě je jiné. Z dcery mi v roce a půl drnčela hlava, teď k nám chodí neteřinka a ta mluví svahilsky ještě ve dvou a půl :-). O co jde? Copak dospělí jsme stejní? A víte co? Já dodnes neumím kotrmelec dozadu. A žiju. Nechte jí čas, je prostě jen malá a má svůj svět. 

(Dneska jsou ty diagnózy strašně moderní a jsou strašně zbytečné - nebylo by od věci prostě nechat děti v klidu růst a tak nějak brát v potaz, že nad tabulkami v tomto případě docela obyčejně vítězí příroda :-). R^R^

0/0
27.6.2013 23:13

A91l94e75x19a11n89d66r50a 72S33y14n62a22c 1356317944801

přidám se k většině komentářů, když vyjádřím svůj souhlas s tím, že vaše dcerka je určitě naprosto v pořádku. Předpokládám, že jste bilingvní rodina (žijíci v IZ) a už jenom proto se nemůžete ani dívat na tabulky ani ji porovnávat s jinými dětmi. Přeju vám i dcerce hodně štěstí a osobně bych ji nikam nevodila, maximálně si společně jako rodina zajděte ke specialistovi na multilingual learning, aby vám od základů vysvětlili, jak to v dětské hlavičce chodí když se musí poprat s více jazyky. Pomáhají krátké jednoduché hry, dvousměrné kreativní povídání, nečíst knížky jen vy jí to co je tam napsané, ale podporovat dítě, ať říká ono vám co vidí na obrázcích, nebo i obyčejné "flashcards" ... je toho děsná spousta, jak se dá s dítětem rozvíjet řeč doma a nic k tomu nemusíte speciálně shánět. Chce to jen trpělivost a sednout si s ní několikrát za den. Návštěva odborníka až v krajním případě, ale ten krajní případ byste OBA poznali instinktivně navzájem. 

Hodně štěstí.

+1/0
17.12.2012 4:11

S17i43l52v52i82e 69W24a86t57s66o42n 9798977602610

Pokud se dite uci dva jazyky najednou, tak je velmi bezne, ze zacne mluvit pozdeji. Musi ostatne zpracovavat dva jazyky. Pri uceni dvou jazyku je hlavni konzistence, tj. nesjizdet do jineho jazyku, dodrzovat osoby a jazyky atd.

+1/0
17.12.2012 4:16

A19l97e86x77a73n43d26r71a 11S52y59n56a22c 1526547574881

stoprocentně!:-)

+1/0
17.12.2012 4:18

S34i10l43v41i32e 76W44a38t43s38o12n 9388157412730

Smarja, neni! Soude dle clanku urcite ne. Nektere deti proste nemaji potrebu mluvi, rozumeji, ale nechteji mluvit. Pak se rozmluvi casem a je to k nezastaveni. Pokud na tom vase zena trva, zajdete k odbornikovi, ale za sebe rikam Ne zenskym spolkum, kde se porovnavaji uspechy deti a NE tabulkam, ktere rikaji, ze dite ma rikat urcity pocet slov v tom a tom veku. Kazde dite je jine, nekdo chodi na nocnik v roce, jine ve dvou, kazde zacne jinak chodit a kazde mluvi v jinem veku.

+3/0
15.12.2012 0:00

J45o35s88e77f 18P58o92t38r 6570851397109

Jako děda přidám i moje zkušenosti.

Dcera má dvojčata, párek, ve třech letech vnučka říká asi 30 slov, vnuk 20, logoped konstatoval, žádný problém, dcera na ně totiž hovoří česky, otec holandsky (denně přes skype) a táta s mámou se baví  anglicky.

+2/0
14.12.2012 23:46

S38i22l34v62i57e 32W10a57t31s26o33n 9758697842480

U deti, ktere maji vic jazyku k zpracovani, je bezne, ze zacnou mluvit pozdeji. Sama s tim mam zkusenosti a tez mam zkusenosti s naprosto nevzdelanym lekarem, ktery trval na tom, ze dite v roce MUSI mluvit...od te doby jsem toho lekare nevidela a vse je dobre.

+1/0
15.12.2012 0:01
Foto

P68a12v52e36l 75P62o81k47o63r58n26ý 2986124930102

To byl vtip, jeden mladý syn lorda nemluvil do asi 10 let a pak řekl, čaj je studený. Když se rodiče ptali, proč nemluvil dříve, tak řekl, že do této doby bylo vše v pořádku. Tedy vám asi nemá co vytýkat.

+3/0
14.12.2012 14:05

J15i28ř96í 24V86o15l42k79a 8807213804646

Jsem zkušený táta a dědeček, tak vím, že každé dítě je jiné. Vnučka Veronika, budou jí dva roky, má přibližně stejné "závady" jako to Vaše dítko a vůbec nevím, že by to někomu přišlo divné. Prostě se s ostatními "domluví" svým ječením, což jí zajistí 100% splněných přání aby měli ostatní děcka klid. A že slyší všechno dobře, to je poznat podle toho, že u jídla je vždy první. Nechte tomu volný průběh, ti doktoři to spíš v tom dítěti nějak pošramotí.

+2/0
11.12.2012 8:33

Z14u60z86a30n74a 65Č32e27k74a75l47o75v50á 4223220327675

Super článek, moc děkuji:)) Mám syna, dva a jednu třetinu roku. Rovněž nejkrásnější a nejlepší na světě. Zatím říká Máma, táta, babi, děda, teta. Včera řekl Béďa (jméno kocoura). Všemu rozumí, i složitějším pokynům, např. Prosím tě, přinesl bys flašku s pitím, která je v ložnici na komodě?? Pokývá hlavou, jde a přinese. Stará se o dostatek jídla v kočičích miskách, všechno uklízí, má rád rituály, např. dát tabletu do myčky a spustit myčku už nesmím, to je jeho práce. Rozezná spoustu zvířat, u všech umí zvuky. Rozlišuje "malá" a "velká" věc - malá je "ňuňuňu" a velká je "OH! OH!" Pamatuje si spoustu věcí, např. že mu sousedka dala něco k Mikuláši, když jde okolo jejích dveří, vždycky si ukazuje do ruky, jako že mu něco dali. Nenávidí nočník a wc, je s plínama. NO A PAK TO POROVNÁTE S O MĚSÍC MLADŠÍM CHLAPEČKEM Z VEDLEJŠÍHO DOMU, který plynule mluví ve větách, dávno je bez plín, sám se nají, oblíkne si tepláky a triko - a co uděláte??? No taky chcete jít k odborníkovi!

+2/0
11.12.2012 8:30
Foto

J56a27n81a 60M17a39j28o43v88á 4135362866473

A to na kluka mluví docela normálně, ne? Však on se rozpovídá a ještě budete se slzou v oku vzpomínat na tišší období :-)

0/0
27.6.2013 23:16

J47a75n88a 42S16t81r41a41u50s33s 1633281588927

tak snad poznáte, jestli slyší nebo ne, jestli reaguje na jméno atd. Děti jsou vážně každé jinak nastavené, některé chodí v 11 měsících, jiné až v roce a půl, některé žvatlají v roce, jiné ve dvou. Důležité je podívat se na celkový vývoj. Rozumí? Reaguje? Umí různé věci? V dnešní době je tendence ve všem hledat poruchy a hodně nedbalosti svádět na různé poruchy. 30 slov v určitém věku? Nesmysl. Pokud dcerce čtete a mluvíte s ní, rozvíjíte jazykové schoposti a je vidět, že vám rozumí, ale nemluví, tak to nechte. Já sama jsem mluvila až ve dvou a pak už nebylo zastavení...ono to tak někdy je. Rodič čeká, až dítě bude mluvit a pak si přeje, ať je proboha to dítě na chvíli zticha, zažila jsem to mockrát. Nemyslete hned na nejhorší, hlavu vzhůru a nedejte na tabulky a statistiky.  Přeju pohodové dny, vaše dcerka? na fotce je dítko roztomilé. Nebojte, ona se rozmluví, až bude mít důvod:-)

+2/0
10.12.2012 22:28

J16o73s55e39f 86Š60e29m73e81l61í30k 7259561590427

Chce jíst = umí HAM. Co víc takovej prcek potřebuje?

Počkejte rok-dva a určitě řekne MOBIL. ;-)

+8/0
10.12.2012 20:58

H37a27n55a 38P42o68k65o44r18n70á 7877679491967

;-D R^

+2/0
10.12.2012 21:08

S34i74m85o60n98a 41R82o68s38o54v35á 7267325286385

Neřešte to a k doktorům jděte po 3. roce, pokud nebude mluvit. Dle Vašeho textu i komentářů níže je vidět, že máte pohodové zdravé dítě, kterému se nechce mluvit. A proč taky? Vždyť vše, na co si vzpomene, mu rodiče dopřejí, aniž by hlásku vydalo (a je to tak správně v tomto věku), stačí ukázat nebo se zamračit a spustit moldánky. Moje starší dcera mluvila ve dvou letech jak kulomet, pomalu i "r" a "ř", ale pořád čurala do plínek. Zahoďte tabulky a seznamy závad a užívejte si žvatlání. Až bude mluvit, budete rádi, že občas zavře pusu, když usne. ;-)

+5/0
10.12.2012 17:32

H63a84n13a 18P64o97k83o49r32n27á 7167159411617

R^ zrovna jsem to chtěla napsat, naše ratolest chodila od deseti měsíců a od stejné doby žvatlala a to tak, že od rána do noci, tudíž bych v té době hned měnila za malého tichého peciválka. Každé dítě je jiné, hlavně se nestresujte. 

PS: autore, ty krabice, na té fotce v perexu, si malá nasadila sama?

+4/0
10.12.2012 19:46

D84a43n22a 81S30m47é55k28a14l17o20v93á 5377986423882

Pane Rulfe, pokud to Vaši paní uklidní, raději si k odborníkovi zajděte, tím určitě nic nezkazíte. Ale z vlastní zkušenosti bych si troufla odhadnout, že až dcerka pochopí, jak mocným nástrojem řeč je, bude jí to mluvit tak, až si občas budete přát, aby bývala zůstala tím mlčenlivým miminkem s potřebou jediného slůvka :-D

Můj syn začal mluvit až před 3. rokem, tak akorát abych stihla (skoro) zešedivět, že mi ho nevezmou do školky (a pak aby ho vzali). Teď je mu 9 a občas bych to vrátila zpět (i když jeho jediné slovo bylo NE a pak jen ukazoval s neartikulovaným řevem na to, co chtěl. To tedy měl smůlu, protože na písknutí, lusknutí a řvaní já prostě nefunguju - tak zjistil, že si pro spoustu věcí může dojít sám a pokus o navázání komunikace zatvrzele odmítal i nadále)... ;-D

+5/0
10.12.2012 16:35
Foto

F58i15l61i33p 69R65u56l12f 3575799557673

:-) Díky moc, samozřejmě k odborníkovi zajdeme, už jen pro ten klid. Spíš jsem chtěl mít protipól všech těch pouček. No já jsem tatínek, který na písknutí, a hlavně pohopsávání s ručičkama nahoru a smutným kukučem jak od kocoura ze Shreka (to umí po mamince) reaguju. Holt tatínek vs. dceruška. Doufám jen, že budu mít jednou dost síly se na ni dívat spravedlivě a nezkazit jí charakter rozmazlováním. A že k tomu mám sklony.

+1/0
10.12.2012 17:04

D78a97n35a 25S71m14é78k75a10l33o91v68á 5687576133752

:-D Tak to budu držet palce, ať se udržíte ;-) Nicméně si myslím, že je důležité, aby dítě mělo jednoho rodiče více "rozmazlovacího", takže jestli máte přísnou manželku, ani se moc nemusíte měnit, můžete to (v rozumné míře) nechat na ní... Jen je třeba dodržovat pravidlo, že co zakáže jeden (rodič), druhý prostě nepovolí, ani kdyby čert na koze jel - pokud by se Vám vymklo z rukou tohle, mohly by následovat hádky kvůli výchově a zmatek v dětské hlavičce, za to ta "na tajno" povolená drobnost nestojí. Je to boj o uvědomění si, co je nejlepší pro dítě (a ne co si myslíme, že by mu udělalo radost).

Přeji příjemný den a pohodové vyšetření se samými pozitivními závěry!

+1/0
11.12.2012 8:05

J74a95n 34S44e69d92l46á49č83e59k 4364631661

Čím dál tím více dětí trpí problémy, jako je autismus či hyperaktivita. Je to způsobeno hlavně konzumací (jak u rodičů, tak u dětí) aspartamu, glutamátu, fluoridových iontů a hliníku. Ten se navíc v nebezpečném množství dostává do těla při očkování.

0/−8
10.12.2012 15:32
Foto

F24i50l49i30p 12R42u12l41f 3285369747493

No, naše malá sní kdeco, ale chroupat hliníkový plech jsem jí ještě neviděl. Snažíme se, aby měla zdravou stravu.

+4/−1
10.12.2012 15:33

T30o41m11á11š 84B57y72d41e22l41s63k42ý 8160821280

no já nevím,ale aby to nebylo stejný jako v tom vtipu, určitě ho znáte:Narodil se Pepíček, byly mu 3roky a stále nemluvil. Sešli se doktoři zkoumali nic nenašli,bylo mu 5 a stále nemluvil,nikdo nevěděl co mu vlastně je bylo 7 a prohlásil ta polívka je přesolená. Seběhli se všichni kolem a ptali se ho proč nepromluvil dřív. Pepček prohlásil: do téhle doby bylo všechno v pořádku

+6/−1
10.12.2012 16:41
Foto

F70i70l58i56p 62R39u55l97f 3905889367503

R^;-D

+2/0
10.12.2012 17:05

P30e38t35r53a 63D32o42l84e44j72š17í 5712282718301

Jejda, že vy jste četl Dobu jedovou.:-/

+3/−1
10.12.2012 17:21

J60a40n 32S77e58d53l84á49č12e71k 4384821601

To taky.

0/−3
10.12.2012 17:57
Foto

J92a90n79a 72M58a13j18o18v78á 4565282686973

a, koukám odborník na pediatrii...jestli to není tím, že potřebujeme všechno onálepkovat, ne? Dřív se děcka vylítaly, teď jsou nutně hyperaktivní (potřeba pohybu a aktivity je pro děti přirozená a prostě chce ven - jenže my chceme ve školkách, školách i doma dětičky z reklam). A každá odchylka od ideální průměrné sociální inteligence je PAS. A tak místo, abychom s dětmi trajdali po lese a učili je domlouvat se s lidmi, zrušíme zubní pasty a očkování...svatá prostoto...Rv

0/0
27.6.2013 23:21
Foto

Š21á10r98k50a 96M26e40d61k95o53v15á 7494345776910

A co už vůbec nechápu je, že jakmile je dítě nekomunikativní, hned v tom někteří hledají autismus:-P

Jako s mým synovcem - ten si vydržel hrát hodiny s vláčky a kolejemi, nereagoval ani na návštěvu. Takže jakási moudrá hlava usoudila, že bude asi autista. Prdlajs autista, je z něj naprosto naormální mladý muž

+7/0
10.12.2012 15:26
Foto

F54i74l60i72p 51R69u35l41f 3645989917713

No, jen jsme zvědaví, co na to pak doktorka. Ony ty normy přece jen nějaké jsou. Asi s sebou vezmeme klávesy a kytaru, na to vydrží brnkat hodiny. Mozart to zvládal až ve třech. Sice je to zatím hudba spíš abstraktního charakteru... :-)

+2/0
10.12.2012 15:30
Foto

Š52á60r62k29a 31M77e18d55k68o18v49á 7754835766200

Tyhle mateřské spolky, to je zlo:-))

Buďte v klidu, je jí rok a půl, to má podle někoho chytrého recitovat básně?

+6/0
10.12.2012 15:18
Foto

F67i22l87i27p 83R52u45l65f 3195309867143

No, mám za to, že jsem někde zaslechl, že jedno z těch geniálních dětí umí celou sestavu tancování s Míšou a jiné zase básničku.

+1/0
10.12.2012 15:21
Foto

Š98á29r38k55a 89M44e96d18k82o87v97á 7464415846120

Naše zas ve dvou letech umělo celou sestavu chem. prvků a nazpaměť jízdní řády, ale já se tím nechlubila...šiš, já kecám;-D

+3/0
10.12.2012 15:23
Foto

F17i76l64i91p 60R62u52l51f 3875299427813

No jistě, malá taky zvládá, problém je, že nemluví, takže nám nechce říct, co kdy jede. :). Tenhle článek je právě revolta proti tomu porovnávání. Máme taky moc hezkou fotku, malá sedí způsobně na židličce, před ní výkres, palmy, moře a ona má v ruce pastelku, jako že zrovna dokončuje. Krása. V praxi ale zneužila kresbu cizího dítěte a pastelku zrovna dávala do pusy, aby se jí pokusila rozhryznout... ale do mateřského spolku jak dělaná....

+4/0
10.12.2012 15:26
Foto

Š50á64r56k63a 98M92e31d28k21o71v98á 7664875856400

:-)R^

+1/0
10.12.2012 15:27
Foto

J78a82n19a 80M49a29j60o83v12á 4665782986843

maminy na mateřské prostě blbnou. Uniknou jen ty, které mají i (zejména) jiné spolky, než ty maminkovské. Někam tu svou vyžeňte, kde se neřeši jen děti :-), třeba bude mít jiné starosti???

0/0
27.6.2013 23:23

J65a46r86o89s43l80a96v25a 60K69u86b74í41n27o24v31á 5466846185505

Moje děti v roce a půl moc nemluvily. Dělat paci, pa a podobné věci odmítaly, opakovat slova a gesta a dělat cvičenou opičku je otravovalo.  Přesto oba vystudovali VŠ. Děti jsou prostě různé a porovnávat je s ostatními je nemoudré. Každé se vyvíjí jinak. Pokud to ale vaše  žena potřebuje slyšet od odborníka, nebraňte jí v tom. Dítěti to neublíží.

+3/0
10.12.2012 15:16
Foto

F81i12l31i36p 44R39u25l71f 3655719967613

Souhlasím, to si myslím také, usilovně jsem hledal na netu, ale nikde jsem třeba nezjistil, kdy poprvé Einstein řekl máma a kdy si poprvé řekl o e-e na nočník.

+1/0
10.12.2012 15:23
Foto

J15a41n83a 39M73a82j16o28v97á 4645462656943

a řekl si vůbec někdy? ;-D

0/0
27.6.2013 23:24



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.