Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SR

Neřešte to a k doktorům jděte po 3. roce, pokud nebude mluvit. Dle Vašeho textu i komentářů níže je vidět, že máte pohodové zdravé dítě, kterému se nechce mluvit. A proč taky? Vždyť vše, na co si vzpomene, mu rodiče dopřejí, aniž by hlásku vydalo (a je to tak správně v tomto věku), stačí ukázat nebo se zamračit a spustit moldánky. Moje starší dcera mluvila ve dvou letech jak kulomet, pomalu i "r" a "ř", ale pořád čurala do plínek. Zahoďte tabulky a seznamy závad a užívejte si žvatlání. Až bude mluvit, budete rádi, že občas zavře pusu, když usne. ;-)

5 0
možnosti
HP

R^ zrovna jsem to chtěla napsat, naše ratolest chodila od deseti měsíců a od stejné doby žvatlala a to tak, že od rána do noci, tudíž bych v té době hned měnila za malého tichého peciválka. Každé dítě je jiné, hlavně se nestresujte. 

PS: autore, ty krabice, na té fotce v perexu, si malá nasadila sama?

4 0
možnosti
DS

Pane Rulfe, pokud to Vaši paní uklidní, raději si k odborníkovi zajděte, tím určitě nic nezkazíte. Ale z vlastní zkušenosti bych si troufla odhadnout, že až dcerka pochopí, jak mocným nástrojem řeč je, bude jí to mluvit tak, až si občas budete přát, aby bývala zůstala tím mlčenlivým miminkem s potřebou jediného slůvka :-D

Můj syn začal mluvit až před 3. rokem, tak akorát abych stihla (skoro) zešedivět, že mi ho nevezmou do školky (a pak aby ho vzali). Teď je mu 9 a občas bych to vrátila zpět (i když jeho jediné slovo bylo NE a pak jen ukazoval s neartikulovaným řevem na to, co chtěl. To tedy měl smůlu, protože na písknutí, lusknutí a řvaní já prostě nefunguju - tak zjistil, že si pro spoustu věcí může dojít sám a pokus o navázání komunikace zatvrzele odmítal i nadále)... ;-D

5 0
možnosti
FR

F10i67l62i24p 89R18u25l65f

10. 12. 2012 17:04

:-) Díky moc, samozřejmě k odborníkovi zajdeme, už jen pro ten klid. Spíš jsem chtěl mít protipól všech těch pouček. No já jsem tatínek, který na písknutí, a hlavně pohopsávání s ručičkama nahoru a smutným kukučem jak od kocoura ze Shreka (to umí po mamince) reaguju. Holt tatínek vs. dceruška. Doufám jen, že budu mít jednou dost síly se na ni dívat spravedlivě a nezkazit jí charakter rozmazlováním. A že k tomu mám sklony.

1 0
možnosti
JS

Čím dál tím více dětí trpí problémy, jako je autismus či hyperaktivita. Je to způsobeno hlavně konzumací (jak u rodičů, tak u dětí) aspartamu, glutamátu, fluoridových iontů a hliníku. Ten se navíc v nebezpečném množství dostává do těla při očkování.

0 8
možnosti
FR

F17i27l72i98p 15R21u81l68f

10. 12. 2012 15:33

No, naše malá sní kdeco, ale chroupat hliníkový plech jsem jí ještě neviděl. Snažíme se, aby měla zdravou stravu.

4 1
možnosti
Foto

A co už vůbec nechápu je, že jakmile je dítě nekomunikativní, hned v tom někteří hledají autismus:-P

Jako s mým synovcem - ten si vydržel hrát hodiny s vláčky a kolejemi, nereagoval ani na návštěvu. Takže jakási moudrá hlava usoudila, že bude asi autista. Prdlajs autista, je z něj naprosto naormální mladý muž

7 0
možnosti
FR

F92i41l75i59p 28R13u69l14f

10. 12. 2012 15:30

No, jen jsme zvědaví, co na to pak doktorka. Ony ty normy přece jen nějaké jsou. Asi s sebou vezmeme klávesy a kytaru, na to vydrží brnkat hodiny. Mozart to zvládal až ve třech. Sice je to zatím hudba spíš abstraktního charakteru... :-)

2 0
možnosti
Foto

Tyhle mateřské spolky, to je zlo:-))

Buďte v klidu, je jí rok a půl, to má podle někoho chytrého recitovat básně?

6 0
možnosti
FR

F36i28l38i93p 53R87u63l86f

10. 12. 2012 15:21

No, mám za to, že jsem někde zaslechl, že jedno z těch geniálních dětí umí celou sestavu tancování s Míšou a jiné zase básničku.

1 0
možnosti
JK

Moje děti v roce a půl moc nemluvily. Dělat paci, pa a podobné věci odmítaly, opakovat slova a gesta a dělat cvičenou opičku je otravovalo.  Přesto oba vystudovali VŠ. Děti jsou prostě různé a porovnávat je s ostatními je nemoudré. Každé se vyvíjí jinak. Pokud to ale vaše  žena potřebuje slyšet od odborníka, nebraňte jí v tom. Dítěti to neublíží.

3 0
možnosti
FR

F21i69l79i52p 56R11u40l48f

10. 12. 2012 15:23

Souhlasím, to si myslím také, usilovně jsem hledal na netu, ale nikde jsem třeba nezjistil, kdy poprvé Einstein řekl máma a kdy si poprvé řekl o e-e na nočník.

1 0
možnosti
  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2101x
člověk, IT Individuum, ateista, optimista, konstruktivní kverulant, milující otec dcery, oddaný manžel a spousta jiných superlativů, které by se lépe vyjímaly na náhrobku tesaném rukou blízkých než jako šovinistická definice na blogu na max. 1000 znaků.

Seznam rubrik