Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z13d39e72n59ě74k 69U50n66g48r96á55d 5541587935273

No tak co dělat, když obchodníci vymysleli různé imaginární bytosti včetně rozšláplé žáby, aby bylo možné manipulovat. Já věřím v lidskou slušnost, kvůli které se vraždit nebude a také nikdo nezbohatne......

+1/0
14.1.2015 22:28
Foto

F36i97l55i72p 67R56u63l26f 3725889377513

Problém nastává v okamžiku, kdy obvykle po rodičích zdědíte náboženství, které základní lidskou slušnost nazývá slabostí a bezmyšlenkovité vraždění je vzýváno jako stezka ke spasení a jediná správná poslušnost bohu. Viz citáty z Koránu níže.

+2/0
15.1.2015 0:04

J57a66r68a 95R83a67n53k 1491216359891

V tu verim take, ale pak se zde budu hadat se Zemanovci, ze to co se delo a deje na Hrade, je take za hranici slusnosti;-)Dokonce jsem chtela zaridit sbirku na guvernantku a prekladatele;-)

0/0
15.1.2015 2:43
Foto

F23i71l40i65p 82R76u51l90f 3125789167553

No, jestli to chápu správě, tak pro Vás, jako Čechokanaďana je to o to smutnější, že si z vás dělají přátele legraci. Já to zažil během svého pobytu v zahraničí s Klausem a jeho slavným perem.

+1/0
15.1.2015 11:57

J15a96r67a 52R40a48n22k 1981706479271

JO! Ale tady lide nejsou tak kriticti a rychle zapominaji, navic si pratele vybiram, nemam rada suchary a politicke, ci jakekoliv jine suchary. Nejlepsi rozpory mam s kamaradkou Ruskou, po dvou sklenickach vina. Pak se dohadujeme, jestli velryby ve Vancouverskem akvariu jsou spatne a ty v Soci dobre;-)

0/0
16.1.2015 23:09
Foto

P91a10v78e10l 70D85v15o53ř16á10k 5179415114370

Karma.

Ale ta karikatura, co jste uveřejnil, je opravdu za hranou. Vždyť si může pod ní každý představit, co chce, a pohoršit se tím! ;-D

A také nestavte sněhuláka. Je na to vyhlášena fatva!

+4/0
14.1.2015 18:54
Foto

F90i79l48i31p 97R34u72l51f 3205629987263

Díky. No, to je z Oatmealova komixu na téma náboženství. http://theoatmeal.com/comics/religion - celkem to vystihl. Ale nejvíc se mi líbí jeho srovnání scientologů a křesťanů. :-)

+2/0
14.1.2015 20:07

J24a22r10a 98R36a29n75k 1531476649131

9.1. jsem u pana Chudacka v diskusi napsal o strachu nekterych muslimu ze svych krajanu a kam je ten strach muze zahnat, sice pouze nazor jedne zeny odpovidajici na otazky, je to nedelni pravidelny program v radiu

Ve vcerejsich kanadskem CBC programu, ktery vede Rex Murphy, kde posluchaci mohli telefonovat a odpovidat na udalosti v Parizi, jedna z zen odpovedela: "je mi nepochopitelne, ze neexistuje telefonni linka, kam by se dalo anonymne zavolat a nahlasit nekoho, kdo je nam svym chovanim podezrely, sama jsem nepraktikujici, narodila jsem se v Kanade rodicum - moderatnim/umirnenym muslimu, kteri byli vdecni, ze dostali v Kanade azyl a nikdy mne nenutili se venovat koranu a chodit do mesity, ale mame strach z "retaliation"....."

Po tom, co se stalo v Parizi, se ji nedivim a zpravy z Nigerie to potvrzuji. Boko Harum zrejme ted bude zneuzivat ku svym zvrhlostem deti unesenych ze skol. Mohu decka na dalku ovladacem detonovat.

Nigeria's forgotten massacre: 2,000 slaughtered by Boko

www.independent.co.uk › News › World › Africa

+4/0
14.1.2015 18:25
Foto

F76i79l14i96p 34R10u54l96f 3645669257483

Ta linka bude nejspíš 911. Ale jinak máte pravdu. Chápu ten strach obyčejných muslimů. Chápu také, že je nesmírně složité odlišit radikály od normálních. Ale řeknu Vám příklad z praxe. Máte zaměstnance. A dva se začnou hádat a dělat si naschvály a vlastně už ani není jasné, co bylo prapříčinou. Jako manager máte dvě možnosti. Buď je necháte a budete řešit každý jednotlivý žabomyší spor s tím, že bude v práci dusná atmosféra a bude to dřív nebo později ovlivňovat chod firmy nebo dáte jasně najevo, že takhle tedy ne. A pokud se situace opakuje, oba vyhodíte. Chápete? Ve skutečnosti naprosto nezáleží na tom, kde je pravda. Cíl vaší firmy není hledat, komu bylo ukřivděno a proč. A proto jsou takové věci na obtíž. Možná má jeden nebo druhý pravdu, ale praktický důsledek takového pátraní je nula. Resp. minus, protože Vás to stojí čas, čili peníze. A nervy. Takže tím, že jste se zbavil obou, jste sice nepomohl spravedlnosti, ale přitom pomohl ostatním zaměstnancům a firmě jako celku.... A zároveň jste nastavil jasné hranice.

+2/0
14.1.2015 20:29
Foto

F67i72l77i71p 22R54u50l88f 3265109547713

Mimochodem, je zvláštní věc, že většinu ze západních rekrutů ISIS tvoří děti muslimských imigrantů, děti, které vyrostly v našich demokraciích...

+2/0
14.1.2015 20:35
Foto

J91i52r16k73a 86V65a56n89o35u76r71e51k 6937374478500

Je to tak ... decka, znudena, vesmes vzdelana, bez vize ... neco je spatne i na nasi strane

+1/0
14.1.2015 21:43

J65a64r43a 58R98a72n42k 1351576579621

To byl pripad v Calgary, take 4 studenti, 3 jsou jiz mrtvi, o tom 4. se nevi. Problem je, ze ani rodice to nezvladaji, pokud jsou v mesite "brainwashovani", mam v podstate stesti, ze znam pouze nepraktikujici muslimy.

Pred 3 dny opet ve zpravach, ze zabranili odletum dvema mladikum, kteri byli, kazdy z jineho letiste - na ceste do Syrie.

Ja zde nechci vystupovat v zadnem pripade jako ochrance islamu, obcas se asi nevyjadrim perfektne cesky, mam uz slabsi slovni zasobu, ale nevadi mi, ze sem prichazi uprchlici ze Syrie, kdyz muze rodily Kanadan prohlasit "it's a free country", proc bych to nemela respektovat ja, ktera jsem sem prisla ze Svycarska.

0/0
15.1.2015 2:25

J98a95r75a 86R75a34n41k 1141816929801

911.... na to nejsou dostatecne vzdelani, muzou diteti poradit, jak poradit diteti nekde na severu, jak prestrihnout pupecni snuru;-), s terorismem jsou take jeste v plinkach, bohuzel. Kanada se probudila 22.10.2014.

0/0
15.1.2015 2:40
Foto

K20a97r20e34l 23S90t11e36j77s84k17a10l 2330608667947

V podstatě plně souhlasím. Ale ještě bych chtěl doplnit (i pro níže diskutující), že to, co nazýváte fašizmem, byl nacizmus. Jsou to dva rozdílné pojmy, byť se neznalcům mohou slévat do jednoho pojmu. Fašizmus a fašisté byli v Itálii a posléze ve Španělsku ap. a nacizmus a nacisté (NSDAP) vznikli v Německu.

+3/0
14.1.2015 17:22

T72o28m20á80š 25B39y13d56e93l58s88k94ý 8260611320

ale fašismus v Itálii vznikl dle významu fascuss, nacismus dle jiného klíče, myslím název

0/0
14.1.2015 17:27

J65i56ř83í 54K44i48n73d59l 2508337313797

Fašismus  na rozdíl od německého nacismu nebyl antisemitský

+2/0
14.1.2015 17:37
Foto

K77a91r94e52l 35S19t39e68j84s70k22a65l 2790948627407

Jen cituji z Wikipedie, abychom tu nerozpoutali pojmovou frontu ;-) "Termín fašismus (italsky fascismo) se používá v řadě různých významů od nejužšího, zahrnujícího pouze italské přívržence Mussoliniho, až po nejširší, což vede k pochybnostem o užitečnosti takového pojmu. Někteří badatelé například odmítají spojovat italský fašismus a německý nacismus do jedné kategorie proto, že zatímco pro Němce byl rasismus a antisemitismus zásadním prvkem programu, měl Mussolini ve svém hnutí řadu židovských členů, takže se obě ideologie jeví jako vzájemně neslučitelné."

+1/0
14.1.2015 17:38
Foto

F63i12l16i19p 25R61u50l52f 3485169317553

Máte pravdu, opravuji na nacismus, byť jsem neodkazoval na konkrétního führera. Ale myslel jsem jeho, samozřejmě.

+2/0
14.1.2015 20:10

J98a68r69a 56R92a59n35k 1641976169621

To je pouhe slovickareni, zlo je zlo, at je nacisticke, nebo komunisticke a ted pod rouskou islamu.

Nedavno jsme se  dozvedeli (opakuji se, uz jsem to nekde psala), ze bylo z Kanady v poslednich par letech deportovano 15.000 lidi, zrejme muslimu, protoze mluvili o letecke doprave a hranicich;-), jednalo se pouze o lidi, kterym bylo neco soudne dokazano, odsedeli si trest a po propusteni - ten samy den, dostali "doprvod" a byli odsunuti. V ten moment se mi to zdalo hrozne, vysadit cloveka bez vody u somalske hranice, z maleho letadla - protoze tam nic neleta. Zdalo se mi to nelidske, dokonce meli pohovor s nekolika z nich, tady se snazi aspon nic nezastirat (moje oblibena stanice CBC, takze jsem mozna ovlivnena;-)), ovsem proc nam to rikali? Danoveho poplatnika stoji kazda takova deportace 25.000 $ a nekdo z toho ma dobry byznys. Bylo doslova popsano nekolika z tech deportovanych a neznali se navzajem, jakym zpusobem si je predavali, takze az uvidite na letadle nekde na zadku sedet dve sede eminence a uprostred snedeho muze, vezte, ze to muze byt deportovany;-)

0/0
15.1.2015 2:36

T84o86m92á47š 93B44y28d73e49l85s42k94ý 8480271210

fašismus vznikl jinak než islám. Ve čtení koránu se najde mnoho věcí,stejně jako v Bibli. A navíc pokud zabiješ se dá vykládat různě. například křesťanská církev razila cestu, že pokud zabiješ člověka, který není křesťan, tak mu Bůh odpustí, byť v tom desateru je pasáž :Nezabiješ. Ale i tuto pasáž je nutno rozvést. zkuste si to nalistovat v Bibli a uvidíte sám. A v koránu je to prakticky totéž, pokud zabiješ nevěřícího, tak Ti Alláh odpustí. Tak kde je tedy rozdíl?

 Vzpomeňte si na problém Severního Irska, či Bartolomějské noci ve Francii. Kdo se tam vlastně zabíjel? Muslim křesťana? Ne, zabíjeli se mezi s sebou. A u toho Koránu je to stejné. Jsou odnože, které hlásají, že zabijení je hřích, a druzí zase totéž. Další zářný příklad je u tkzv. Palestiny, proč je Hamás pro válku s kýmkoliv a Al-Fattah ne? Vždyť jsou obě skupiny muslimové a obě hlásají, že to Korán takto praví.

 Víte já nehájím zákrok v této podobě, byl špatný

0/−1
14.1.2015 13:52

L63i25b50o52r 13R29a87š82t69i26c11a 2641716305699

Z Vašeho textu je zřejmé, že jste nečetl ani Korán ani Bibli, že nechápete rozdíl mezi Novým a Starým Zákonem.

Nikde v NZ nenajdete omluvu pro zabití kohokoliv, celkové vyznění je o lásce k bližnímu, mírumilovnosti.

Korán vyznívá opačně a obsahuje přímo výzvy k vraždění. Neexistuje mirumilovný muslim, jen muslim, který se (dočasně) neřídí příslušnými pasážemi Koránu.

+4/0
14.1.2015 14:18

T97o42m57á48š 30B32y32d24e55l17s30k41ý 8800691660

Bibli jsem četl, mám ji doma,Korán jsem nečetl to je sice fakt,ale vím že ta jsou rozdíly v pojetí jednotlivých odstavců, četl jsem Bhavargítu ,mám ji doma, které rozebírá hlavní body budhismu jako takovému. A proto vím,že každé náboženství či jejich odnože mohou vykládat tu svoji Knihu různě

+1/0
14.1.2015 17:22
Foto

F72i30l39i80p 95R19u23l54f 3135429967133

Popořadě: Islám vznikl, když na začátku 7. století byl jeden chlápek, co najednou začal lidem okolo říkat co a jak. Fašismus vznikl, když na začátku 20. století byl jeden chlápek, co najednou začal lidem říkat, co a jak. Rozdíl je, že jeden použil boha (svoboda víry) a druhý ne (zákony pozemské). To hodně zjednodušuji, ale principielně to tak bylo. Irsko ani Bartolomějská noc neměla s Bohem nic společného. To už můžete vzít rovnou druhou světovou. Tam byli všichni a mydlili se taky všichni. Psal jsem, že to, jestli to uděláte je něco jiného. Asi jako já mám i motiv, i přiležitost i prostředky, abych se zbavil otravné sousedky. Ale udělám to? Bible taky není čistá (četl jsem starý i nový (a furt atteista :-) ) ), ale proti Koránu je to celkem čtení pro děti. Korán jsem unesl jen pár stránek, ale silně mi to připomínalo příručku "Jak vládnout krutě, snadno a rychle pro začátečníky". Příklady: "Ti, kdož uvěřili, bojují na stezce Boží, a ti, kdož neuvěřili, bojují na stezce Tághúta. Bojujte proti přátelům satanovým, vždyť slabé jsou proti vám úklady satanovy!", A další: A najdete i jiné pokrytce, kteří chtějí získat důvěru vaši i důvěru svého lidu. Kdykoliv se pokusí vás svést k odpadnutí, budou v tom odraženi. A jestliže se nebudou držet stranou od vás a nevzdají se vám na milost a nesloží své ruce, tedy je chyťte a zabte, kdekoliv je naleznete! A nad těmito vám dáváme pravomoc zřetelnou." a ještě jeden poslední: "Vy, kteří věříte! Neberte si jako důvěrníky nikoho kromě lidí z vás! Nevěřící neopominou vám škodit a přáli by si, abyste upadli do nesnází. A již se stala nenávist jejich zjevnou v jejich ústech, však to, co skrývají hrudi jejich, je ještě horší. A učinili jsme vám znamení jasnými, jste-li rozumní."

A nakonec můj názor: nejde vůbec o to, jak si to vykládám já. Problém je, jak si to vykládají oni.

+6/−1
14.1.2015 14:47
Foto

F32i30l92i79p 55R53u79l86f 3985479107963

Fuj, ono se to slezlo do jednoho odstavce... pardon...

+1/0
14.1.2015 14:47

T88o40m11á93š 44B81y87d16e22l13s52k79ý 8340891330

to je proto,že jste to odmačknul jenom jednou, dělám to 2x a pak tam mám mezeru

0/0
14.1.2015 17:25

Z59d83e86n53ě15k 32Ž28í98k92o62v36e73c86k11ý 7810668350306

Rozdíl je v tom, že křesťanství se stalo vládnoucí ideologií teprve tři století poté, so bylo založeno, takže kdo chce vyznávat křesťanství s lidskou tváří, může odsoudit zločiny spáchané křesťanskými církevními i světskými vládci, aniž by musel odvrhnout Krista, apoštoly a evangelisty. Ale Mohamed to stihnul všechno sám, takže nelze smysluplně odseparovat závadné pasáže koránu od nezávadných. Dokud byl v opozici k vládnoucímu polyteismu, tak mu Gabriel přinášel tolerantní verše o tom, že "nebudiž žádného donucování v nábožentsví", a že ostatní dva  monoteistické systémy jsou rovnocené s islámem. Ale jakmile se dostal k moci, tak byl s nějakou tolerancí konec.

+3/0
14.1.2015 14:52
Foto

F42i91l64i18p 28R20u30l54f 3905909297773

Ano, ano. Moc korumpuje. A absolutní moc, korumpuje absolutně. A moc založená na náboženství je moc absolutní. Dává člověku nejen moc nad jejich životy, ale i smrtí. Ale zrovna křesťanství bych nebral jako příklad. Myslím, že svět si vykladačů písma svatého užil také víc než dost. Docela by mě zajímaly originální texty bible, za těch cca. 3000 let existence starého zákona byl interpretován tolikrát a tolika zájmovými skupinami, že jeho současná podoba má nejspíš jen málo společného s původními spisy.

+4/−1
14.1.2015 15:21

J22i55ř65í 29K29i12n21d92l 2938737693417

Pane Baladynský v Bibli je někdo uvedeno, běžte a zabíjejte nevěřící. Obsah Bible tvoří se 60 procent návod jak zabíjet nevěřící ?  To všechno obsahuje Korán, Síra, Hadith, což je  ideologie islámu. Pokud muslim  zabije nevěřícího jedná v souladu s Koránem.  Severní Irsko nemělo nic společného s náboženstvím. Pokud došlo k události jako je  Bartolomějská noc, bylo to v příkrém rozporu s tím, co hlásá Bible a co hlásal Ježíš  Kristus.  Sám prorok Mohamed šel muslimům příkladem, když vtrhl do Medíny, nařídil 700 židům setnout hlavy, protože to bylo v souladu s tím, co hlásal a co učil.

+3/0
14.1.2015 16:23

J17a41r17o17s11l14a39v45a 27B59o91ž96í68k51o65v76á 5331608408

Jako nevěřící mě nemůže uklidnit, že přibližně stejné texty  k výzvě vraždění nevěřících jsou jak v Bibli, tak v Koránu. Protože nejspíš žádný křesťan mě kvůli tomu nebude chtít zavraždit, ani mi tí nebude vyhrožovat. Na rozdíl od muslimů. Kde bych eventuálně mohla mít docela oprávněný strach.

+3/0
14.1.2015 16:42

J37a78r25o49s80l18a66v80a 79B54o41ž36í67k31o32v10á 5861128228

A je fakt, že při mých návštěvách Izraele jsem se skutečně židů nebála. I při procházce Jeruzalémem jsem se přistihla, že přemýšlím, jestli někde za rohem nečíhá nějaký muslim s bombou :-/.

+5/0
14.1.2015 16:44

J52i86ř60í 83K59i62n62d67l 2608777463447

Pane Brožíková, vemte si Bibli a takový text mě najděte :-)

0/0
14.1.2015 16:52
Foto

F69i43l43i42p 61R91u90l35f 3985439327593

Myslím, že paní Brožíková reagovala na původní koment p. Bydelského. Paní Brožíková, v Izraeli jsem žil 3 roky a je to tak, že všude máte něco. Ale je fakt, že Vás tam může někdo zabít tak maximálně tím, že Vám zvedne krevní tlak buď účtovanou cenou nebo určitou "demagogií" jim vlastní. Jinak jsem se tam cítil naprosto bezpečně a to i když i oni mají své extremisty.

+4/0
14.1.2015 17:08

J89a85r33o34s75l45a51v78a 73B20o17ž53í76k94o64v86á 5281508168

3 - letý pobyt v Izraeli vám z duše závidím. ;-) Moc se mi tam líbilo, nevadila mi ani buzerace na hranicích, pochopitelná. I když, žebych měla radost, že musím kasat sukni mých maxi šatů až ke kalhotkám, tak to ne. ;-D

0/0
14.1.2015 17:34
Foto

F13i42l20i70p 91R33u88l70f 3175949767233

No, já jednou musel dokonce otevírat notebook a dokazovat jim, že tam skutečně žiji na základě fotek a mailů... A to jednání na úřadech bylo také dost... ponižující. Jako by tam člověk přijel krást. P.S: omlouvám se za předchozí zkomolení jména.

0/0
14.1.2015 21:08

J19a63r10a 92R73a39n38k 1911246359671

:-)Cetla jsem Vas blog o Izraeli, zajimavy! Ja osobne fandim Izraeli, dokud existuje stat Izrael, mame sanci na preziti :-)

+1/0
15.1.2015 2:48
Foto

F70i59l35i89p 64R66u37l14f 3175589377283

Navíc ten zážitek na hranicích umocňuje fakt, že pravidelný let ČSA tam je ve 4:30 ráno... jak já jsem rád, že jsem doma v ČR. Náš humor, naše přemýšlení, naše pracovitost, naše krajina, naše jídlo. Ale hlavně ta legrace. Ta mi tam chyběla asi nejvíc. Patřím prostě sem. A je skvělé, jak takový pobyt nastaví zrcadlo tomu remcání, které je nám vše také vlastní. (např. mateřská dva měsíce a pak mazej zas do procesu, milá ženo.)

0/0
14.1.2015 21:15

J27a79r24o40s10l85a74v43a 82B95o95ž97í88k75o12v89á 5561898588

Já nebudu hledat, já bibli ani korán nečtu, píše to jeden z diskutujících výše, tak mu důvěřuji, že když to píše, tak tu bibli četl.

0/0
14.1.2015 17:14
Foto

J90i77r73k48a 20V66a43n33o14u79r90e69k 6647804458820

A takto nakladaji lide s informacemi obecne ... je velmi snadne ridit dnesni zapadni svet :-/

0/0
14.1.2015 21:47
Foto

F22i58l98i37p 15R49u90l84f 3735639377103

To je problém informační provázanosti dnešního světa. První zprávy, které se o důležitých událostech objevují, jsou obvykle z Tweeteru a FaceBooku. Jejich ověření nějakou dobu trvá. To neuvěřitelné množství informací navíc podporuje izolaci lidí. Člověk má tendenci vyhledávat stejně smýšlející, což dřív nebylo tak jednoduché. Papírové noviny, tři kanály v TV, radio a toť vše. Nemohl jste se vyhnout "normálním" informacím. Dneska prostě jen na internetu najdete servery, kde jsou stejně zaměření lidé a obecnou pravdu můžete ignorovat. Osobně si informace ověřuji, ale už jsem si na to musel také vymyslet způsob, protože každý hoax je hned podpořen tisícem repostů. Takže pokud mi při vyhledávání nevyjdou alespoň tři seriozní média, nepovažuji informaci za pravdivou. A popravdě, když vidím to množství polopravd a lži, které se internetem šíří, myslím, že by se "jak rozeznat pravdu na netu" mělo učit ve školách.

0/0
15.1.2015 12:06

J88o63s46e56f 27S98t46e50h52l41í13k 7738665619704

"Barbarské křižácké výpravy" - byť se celkově v závěru shodneme, napsat tohle může jen negramot. Křižácké výpravy nebyla agrese, ale obrana Evropy, poté co byla napadena ze dvou stran, poté co byli většinově vyvražděni křesťané na druhé straně Středozemního moře a poté, co bylo jasné, že muslimové se jen tak nezastaví.

+6/0
14.1.2015 13:44
Foto

F63i91l36i40p 26R52u92l89f 3415579617523

No, chápu, že tenkrát ženevské konvence nebyly a ropu celkem nepotřebovali a o písek do malty nouzi neměli ani tady. Mícháte dvě věci dohromady, byť vzdáleně souvisí. Účelem křížových výprav bylo získat zpět svatá místa. Osmané do Evropy začali pronikat až koncem 14. století. Předtím šlo Arabům o dobytí území na blízkém východě, které jim patřívávalo. První křížová výprava byla už na počátku 11. století. Jinak "http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99%C3%AD%C5%BEov%C3%A9_v%C3%BDpravy", zajimavé čtení. A pokud byste stále trval na tom, že to byla jen obrana: "Zbylí křižáci táhli dál do Palestiny, kde 7. června oblehli Jeruzalém, který 15. července 1099 dobyli a drtivou většinu obyvatelstva povraždili. Masakr přežil jen místodržící Iftíchar ad-Daula se svou gardou a několik civilistů kteří poté nalezli azyl v Damašku."

0/0
14.1.2015 15:00

J51i85ř88í 74K56i38n42d44l 2498437433527

S tou drtivou většinou obyvatel byl bych opatrný. Chcte to znát pravdivé historické souvislosti.

0/0
14.1.2015 16:29
Foto

F64i44l94i39p 80R55u35l70f 3525779377913

Myslím, že obyvatelům tehdejšího Jeruzaléma byly souvislosti celkem jedno. navíc to byla citace z wikipedie, viz. link. Teď lovím v paměti a možná ne uplně správně, ale někde jsem četl, že Arabové v té době z hlediska kultury a pokroku převyšovali svět křesťanský a že právě vpád křesťanů zapříčinil úpadek a de facto tak vrátil civilizaci o století zpět.

+1/0
14.1.2015 17:02

T46o32m20á57š 94B73y15d98e64l56s93k63ý 8620651560

wikipedii jako zdroj bych bral velmi opatrně

0/0
14.1.2015 17:30
Foto

F44i33l26i30p 30R57u83l74f 3815579637183

To je pravda, nicméně se stále jedná o spolehlivější zdroj informací než některé rádoby noviny.

0/0
14.1.2015 20:09

J84a32r89a 98R72a58n95k 1371336279841

Bohuzel ta ceska wiki je hrozne ochuzena.

0/0
15.1.2015 2:50



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.